پنجشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۹۳

کنفرانس بین المللی در پاریس در رابطه با وضعیت امنیتی در عراق درخواست اقدام فوری برای مطرح شدن "انتقال ساکنان لیبرتی به کشور ثالث" در کنفرانس بین المللی پاریس


کنفرانس بین المللی در پاریس در رابطه با وضعیت امنیتی در
 عراق

درخواست اقدام فوری برای مطرح شدن "انتقال ساکنان

 لیبرتی به کشور ثالث" در کنفرانس بین المللی پاریس


 
 

- روز دوشنبه ۱۵ سپتامبر قرار است کنفرانسی بین المللی در پاریس در رابطه با صلح و امنیت در عراق برگزار شود. کاخ الیزه روز سه شنبه ۹ سپتامبر بعد از یک گفتگوی تلفنی بین فرانسوآ اولاند رئیس جمهور فرانسه و فوآد معصوم رئیس جمهور عراق در رابطه با این کنفرانس بیانیه ای صادر کرد. رئیس جمهور فرانسه روز جمعه این هفته در این رابطه به بغداد سفر میکند.

این کنفرانس در شرایطی برگزار می شود که وضعیت عراق به شدت ناامن و بحرانی می باشد. سازمان ملل از روز ۱۴ اوت ۲۰۱۴ در رابطه با وضعیت امنیتی در عراق شرایط اضطراری اعلام کرده است. از طرفی طبق آخرین آمار سازمان ملل تا کنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار عراقی از کشورشان آواره شده اند. بنا به آماری که یونامی در ماه اوت منتشر کرد درگیری ها در عراق بیش از ۱۷۰۰ کشته و نزدیک به ۲۰۰۰ مجروح فقط در ماه ژوئیه بجا گذاشته است. اخبار کشتار ۶۷۶ زندانی در شمال موصل فقط در طی دو ماه گذشته یا کشته شدن ۷۰ سنی در یک مسجد و بمب گذاری انتحاری در بغداد که دست کم ۲۰ کشته و بیش از ۴۰ زخمی بجا گذاشت. همچنین انفجارهای پی در پی در بغداد و دیگر نقاط عراق زنگ خطر را مدتها است در مورد ساکنان لیبرتی که در میان یک درگیری فرقه ای در عراق گرفتار شده اند، به صدا در آورده است. جنگی که هیچ ربطی به ساکنان کمپ لیبرتی ندارد. روز چهارشنبه ۱۰ سپتامبر، رئیس جمهور آمریکا استراتژی جنگی خود بر علیه دولت اسلامی در عراق و سوریه را اعلام کرد. آخرین اخبار حاکی از بحرانی شدن هر چه بیشتر شرایط درعراق می باشد. در این میان جان ساکنان لیبرتی که در کنار فرودگاه بین المللی بغداد سکونت دارند در خطر جدی قرار دارد.

علاوه بر تهدیدات جانی که آنها را مستمرا تهدید می کند، شرایط برای ساکنان کمپ لیبرتی که قرار بود یک کمپ تزانزیت و موقت باشد هر روز سخت تر می شود. نزدیک به ۲۷۰۰ انسان در کمپی که تبدیل به زندان شده است، بسر می برند. محدودیت های پزشکی، صنفی و ارتباطی آنها را کاملا ایزوله و ضربه پذیر کرده است. وضعیت سلامتی ساکنان لیبرتی بسیار نگران کننده است. آنها با بیماریهای مختلف ناشی از سخت بودن شرایط درگیر هستند. تا کنون بیست نفر در این کمپ جان خود را به علت بیماری از دست داده اند. طبق آخرین آمار، بیش از یک سوم از ساکنان ۳۴۰۰ نفره مستقر در کمپ اشرف تا کنون کشته و زخمی و معلول شده اند. ۱۱۶ نفر در پی حملاتی جنایتکارانه و با شیوه های فجیعی از جمله اعدام صحرایی با دستهای بسته جان خود را از دست داده و ۱۳۵۰ نفر در پی حملات موشکی و یا له شدن زیر تانک های زرهی زخمی و معلول گشته اند. هفت نفر از آنها نیز بیش از ۹ ماه است مفقود شده اند. کمیساریای عالی پناهندگان در فراخوانی که در ۵ اوت سال جاری منتشر نمود در مورد ساکنان لیبرتی نوشت : " ساکنان کمپ سه حمله موشکی در سال ۲۰۱۳ متحمل شدند که هر کدام از این حملات منجر به تعدادی کشته و مجروح گردید. علاوه بر این، یک حمله در سپتامبر ۲۰۱۳ علیه کمپ اشرف ۵۲ کشته و ۷ مفقود بر جای گذاشت. بالا گرفتن درگیریها در سراسر عراق، ساکنان کمپ لیبرتی را در معرض ریسکهای امنیتی افزایش یافته قابل توجهی قرار میدهد. "

با توجه به این تهدیدات و کنفرانسی که برای ترسیم وضعیت جدید عراق در دستور کار جامعه بین المللی می باشد. از تمامی ارگانها و شخصیت های حقوق بشری درخواست داریم که برای نجات جان بیش از ۲۷۰۰ انسان در کمپ لیبرتی از هیچ کوششی فروگذار نکنند. کمپین ما این نامه را برای شخصیت های مستقل و گروه های سیاسی و حقوق بشری که امکان تلاش برای نجات جان عزیزان ما را دارند، ارسال میکند و از آنها می خواهد که بدون در نظر گرفتن اختلافات عقیدتی و سیاسی و فقط از نقطه نظر انسانی و حقوق بشری برای نجات جان هموطنانمان در عراق کوشش کنند. نامه نوشتن فردی هر کس بخصوص گروه ها و شخصت های شناخته شده به این کنفرانس و میزبان آن آقای فرانسوآ اولاند می تواند برای باز شدن راه انتقال فوری آنها به کشور ثالث موثر واقع شود. نگذاریم ساکنان کمپ لیبرتی در عراق قربانی درگیری های داخلی در عراق و معاملات پشت پرده گردند. این کنفرانس بین المللی فرصتی است برای خانواده های ساکنان لیبرتی در عراق که با نامه نوشتن و نام بردن از عزیزان خود مسئله نجات جان آنها را روی میز بین المللی قرار دهند. این فرصت را نباید از دست داد.

تلاش برای نجات جان انسانها فراتر از هر اختلاف عقیدتی و سیاسی قرار دارد. این یک اقدام حقوق بشری و انسانی است. کمپین ما بار دیگر از طرف اکثریت خانواده های ساکنان لیبرتی دست یاری به سوی تک تک کسانی که می توانند در این رابطه اقدامی انجام دهند دراز میکند. از تمام کسانی که اقدام به نوشتن نامه می کنند میخواهیم که نسخه ای از آنرا به آدرس کمپین بفرستند.
لازم به ذکر است که کمپین بصورت جداگانه نامه ای سرگشاده به زبانهای فرانسوی و انگلیسی به این کنفرانس ارسال خواهد کرد.

عاطفه اقبال - ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۴
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

ایمیل کمپین : campaign.liberty@yahoo.com
سایت کمپین : http://campaignliberty2013.blogspot.fr/

-  از هموطنان عزیزی که نجات جان ساکنان لیبرتی برایشان اهمیت دارد می خواهم که این نامه را به گروه ها و شخصیت های سیاسی و حقوق بشری فرستاده و از آنها درخواست کنند که در رابطه با کنفرانس پاریس که دوشنبه میباشد، اقدام فوری انجام دهند.

- ایمیل کاخ الیزه برای نامه نوشتن به رئیس جمهور فرانسه :
http://www.elysee.fr/ecrire-au-president-de-la-republique/
- صفحه فیس بوک فرانسوآ اولاند رئیس جمهور فرانسه : https://www.facebook.com/francoishollande.fr?fref=ts

هیچ نظری موجود نیست: