جمعه، تیر ۰۶، ۱۳۹۳

نگرانی خانواده ها را پاسخگو باشید.عاطفه اقبال

نگرانی خانواده ها را پاسخگو باشید
 

 
 

وضعیت امنیتی عراق هر روز از روز پیش خطرناک تر میشود. امروز خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که 70 زندانی امنیتی در حین انتقال در جنوب بغداد مورد حمله مسلحانه عده ای ناشناس قرار گرفته و 23 نفر از آنها کشته و بقیه زخمی شده اند. در این میان از وضعیت ساکنان لیبرتی هیچ خبری نیست. خانواده های این ساکنان در نگرانی بسر میبرند و هیچ کاری از دستشان برنمی آید. مجاهدین از دادن کوچکترین خبری به خانواده ها در رابطه با وضعیت عزیزانشان خودداری میکنند و با پراکندن فضای رعب و وحشت هر کس که سراغ آشنایی در کمپ لیبرتی می گیرد، را مزدور وزارت اطلاعات خطاب میکنند و با انتشار شدیدترین نامه ها از طرف اعضای خانواده هایشان میخواهند آنها را وادار به سکوت کنند. در شرایطی که زندانیان امنیتی عراقی مورد حمله قرار میگیرند. هیچ امنیتی برای ساکنان لیبرتی در عراقی که هر روز بیشتر در درگیری های داخلی غرق میشود نیست. سئوال خانواده ها از مجاهدین این است : 

برای حفاظت عزیزانشان در کمپ لیبرتی که اعضای مجاهدین محسوب میشوند چه کرده اید؟ نقش این سه وکیل برای هر ساکن لیبرتی که بابت آنها هر بار از خانواده های مختلف پول دریافت شده است، چیست؟ چرا اساسا دیگر از این وکلا سخنی در میان نیست! این وکلای نامدار! بین المللی که اینهمه روی آنها به لحاظ سیاسی تبلیغ میشد کجا هستند و تا بحال برای موکلانشان یعنی ساکنان لیبرتی چه کرده اند؟ 

طرح مجاهدین برای نجات جان ساکنان لیبرتی چیست؟ چرا سکوت مطلق خبری در این رابطه پیشه شده است؟ 

نزدیکان مجاهدین میگویند که در نشست های توجیهی به آنها گفته شده " قرار بوده سه هزار نفر توسط دولت رومانی پذیرفته شود ولی رژیم جمهوری اسلامی در این رابطه کارشکنی کرده است"!! براستی اگر این خبرهایی که برای توجیه هواداران مجاهدین فقط بصورت داخلی داده میشود درست است! چرا در این رابطه هیچ افشاگری صورت نگرفته و افکار عمومی را در جریان قرار نداده اند تا توطئه رژیم به شکست بیانجامد؟ چرا رژیم و دیگر کسانی را که در این رابطه کارشکنی کرده اند را به دادگاه نکشانده اید!؟ آیا خبر کارشکنی رژیم - اگر درست باشد- در راستای خط ماندن به هر قیمت مجاهدین در عراق عمل نکرده است!؟ چرا نشست توجیهی خصوصی و داخلی در این رابطه ها ترتیب داده میشود؟ مگر بر سر هر مسئله ای از جمله فاضلاب های لیبرتی و یا دزدیده شدن اجناس کمپ اشرف بصورت مرتب اطلاعیه نمیدهند! یعنی انتقال ساکنان لیبرتی به اندازه اجناس کمپ اشرف ارزش خبری ندارد!؟ 

در جایی که حتی ایاد علاوی سیاستمدار سنی عراقی که مدتها مجاهدین از او پشتیبانی میکردند میگوید : " متاسفانه آمریکا عراق را به ایران تقدیم کرد! " چرا مجاهدین هیچ تلاش آشکاری بر خروج از عراق انجام نمیدهند؟ 

امروز در کمپ لیبرتی چه میگذرد؟ چه برنامه ای برای حفظ جان ساکنان لیبرتی در نظر گرفته شده است؟ برای انتقال فوری آنها چه کرده اند؟ چه راه بندها و مشکلاتی در راه این انتقال وجود دارد؟ اینها سئوالاتی است که مجاهدین باید در رابطه با آنها پاسخگو باشند. 

عاطفه اقبال - 23 ژوئن 2014
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

مصاحبه علی جوانمردی با ایاد علاوی : http://ir.voanews.com/content/iraq-isil-crisi-iran-us-ayad-allawi-interview/1939273.html

هیچ نظری موجود نیست: